torsdag 14 februari 2013

Heart prints

 Idag har jag varit sådär kreativ jag kan få för mig att vara.
Satt en stund igår kväll och pulade med mallar, men gav upp eftersom det gick på tok för dåligt.
Samlade ny kraft imorse tillsammans med Marissa, Summer, Seth, Ryan och resten av gänget
från O.C. och till slut hade jag lyckats fått ihop ett par helt ny-gamla jeans.
Allt man behöver är:
- Textilfärg
- hjärtmall
- pensel eller svamp (t.ex. gammal sminksvamp)
- Ett par jeans
 Jag mätte ut vart jag ville ha hjärtan, satt dom ungefär 6 cm ifrån varandra, både lodrätt och vågrätt.
Efter att jag märkt ut ställen för hjärtan var det bara att sätta igång med det roliga: Alltså, måla
dit hjärtan med hjälp av mallen.
Och det som var så bra med textilfärgen jag använde var att den var vattenbaserad, alltså gick allt
kladd och det som inte skulle vara på byxorna att tvätta bort med hjälp av en blöt disktrasa.
Sedan var det bara att stryka byxorna ut och in. Ååå, vips! Så hade jag mig ett par hjärtebyxor!
Väldigt passaande för alla hjärtans dag!

Inga kommentarer: